Klaksón pre indické Audi musí vydržať trúbiť dva týždne v kuse

Majstrami Európy v klaksonování sú Napolitánci, oproti Indom je to ale stále skôr na úrovni okresného preboru. Audi sa tak rozhodlo, že pre autá pre Indiu vyvinie silnejší klaksón. V Indii sa síce trúbi stále, aj tak tam ale zahynie denne na cestách cez 360 ľudí.

Majstrami Európy v klaksonování sú Napolitánci, oproti Indom je to ale stále skôr na úrovni okresného preboru. Audi sa tak rozhodlo, že pre autá pre Indiu vyvinie silnejší klaksón. V Indii sa síce trúbi stále, aj tak tam ale zahynie denne na cestách cez 360 ľudí.

Najdôležitejšia časť auta v Indii? Klaksón. Trúbia všade a stále. Kto chce v miestnej prevádzke uspieť, musí na ňom mať stále ruku. Štúdia vykonaná na hlavných križovatkách Kalkaty zistila, že tam klaksón zaznie každé tri sekundy. Karl Liebknecht hovorí, že európsky klaksón v Indii vydrží jeden dva týždne. Za deň toho podľa manažéra v Bombaji natrúbite, čo v Nemecku za rok. A tak sa Audi rozhodlo do vozňov pre indický trh montovať špeciálne klaksóny, ktoré časté používanie vydržia.

Rovnakú skúsenosť urobili už pred rokmi škodováci. Keď tam v roku 2008 začali montovať a predávať Fábie, český klaksón v škodovkách údajne neobstál. "Boli problémy pri homologácii," vysvetľovali zástupy značky. A rovnaký problém riešili predtým aj u Octavie. Trumpetu od českého Brana nahradil výrobok od indickej firmy Roots.

Dva týždne trúbenia

Liebknecht pre indický denník Mint povedal, že klaksón Audi je pre časté využitie v chaose indických ciest špeciálne upravený. "Je inak testovaný - dva týždne v kuse trúbia, je inak nastavený a je od iných dodávateľov," opisuje. Klaksón pre Indiu by tak mal byť robustnejší a hlasnejší.

Liebknecht tiež dodal, že majitelia audi v Indii majú často osobného šoféra, a že teda interiéry modelov upravili tak, "aby mohli lepšie veliť zo zadného sedadla".
Indickej cesty sú vo veľmi zlom stave. Od deravých hlavných ciest po prašnej cesty v mestách, "opisuje agentúra AFP. Po nich sa medzi autami, autobusmi a nákladiakmi mnohokrát v katastrofálnom stave prepletajú cyklisti, rikša, kravy a ďalšie povozy. Na indických cestách v roku 2011 zomrelo 222 345 ľudí.

autor: PJ

Gzoznam.sk, prehľadný, triedený a kontrolovaný katalóg firiem a živnostníkov. Katalóg plný funkcií a prekvapení. Register firiem, ktorý sa neustále zlepšuje.

Prihláste sa na odber newsletteru.

Odporúčané firmy

Losstav

K základom spokojného bývania ...

Velkoobchod MFP papier

Hlavnou činnostou našej firmy ...

Overené zákazníkmi

Nábytok Rosina

Hlavnou činnostou našej firmy je vypraco...

Velkoobchod MFP papier

Hlavnou činnostou našej firmy je vypraco...

Stavebná firma Scandi Haus SK

Scandi Haus SK s.r.o. je poprednou spolo...