Vytvárame animáciu v programe Vectorian Giotto

Kategória: Odborné
Ak potrebujeme na svoje webové stránky umiestniť animáciu, môžeme siahnuť po komerčných produktoch alebo po programe Vectorian Giotto. Je to program, v ktorom dokážeme pri troche kreativity spraviť veľmi dobré animácie na platforme FLASH.

Ak potrebujeme na svoje webové stránky umiestniť animáciu, môžeme siahnuť po komerčných produktoch alebo po programe Vectorian Giotto. Je to program, v ktorom dokážeme pri troche kreativity spraviť veľmi dobré animácie na platforme FLASH.

Podľa tohto návodu môžete spraviť svoje prvé kroky na začiatku kariéry veľkého grafika a animátora.

Po spustení programu najskôr svojej pracovnej ploche dáme tie správne rozmery. V menu vyhľadáme "Modify" a po rozbalení zoznamu klikneme na "Document..." V dialógovom okne nastavíme hodnoty šírka 600px a výška 300px [obr. 1.]. V tom istom okne zastavíme aj farbu pozadia na čiernu. Ustatné hodnoty môžeme nechať bezo zmeny. Nezabudnite hneď skontrolovať, prípadne vypnúť tlačidlo prelínania objektov [obr. 2.] a môžete začať s vytváraním animácie.

V paneli nástrojov, ktorý je na ľavej strane obrazovky, kliknutím aktivujeme nástroj na kreslenie oválov [obr. 3.]. Kurzor sa zo šípky zmení na krížik. Do pracovnej plochy ťahaním za súčasného stlačenia klávesy Shift nakreslíme kružnicu. Ak by sme pri tomto úkone Shift nedržali, alebo ho pustili skôr ako tlačidlo myši, nakreslili by sme ovál. Nakreslený objekt označíme do výberu kliknutím nástroja na výber [obr. 4.]. Objekt, ktorý je vo výbere, je zvýraznený bodkami a náš obrázok vyzerá takto: [obr. 5.] Teraz zmeníme vzhľad objektu. V rozbaľovacom zozname označenom "Pen" (okraj) vyberieme "none" a "Brush", čiže výplň spravíme žltú [obr. 6.]. Aby naše Slnko bolo presne v strede obrázku, zapneme panel zarovnania (Window/Align), "Mode" vyberieme "Stage" a klikneme na tlačidlá horizontálneho a vertikálneho zarovnania na stred, na obrázku [obr. 7.] sú to tretie a šieste tlačidlo zľava.

Druhý objekt, ktorý do animácie nakreslíme, bude plnéta. Nakreslite ju rovnakým spôsobom ako Slnko, len farbu vyberte podľa svojej chuti, napríklad červenú pre Mars, alebo modrú pre Pluto... Planéta je o čosi menšia ako hviezda okolo ktorej bude obiehať. Umiestnime ju do ľavého dolného rohu. Budúca animácia teraz vyzerá takto: [obr. 8.].

Ak ste doteraz svoje dielo neukladali, je najvyšší čas vybrať mu priliehavý názov a umiestnenie medzi vašimi dokumentmi (File/Save As...).

Zostáva nám už iba maličkosť, rozhýbať planétu na jej obežnej dráhe a to spravíme v ďalšom pokračovaní tutoriálu.